iktpraten
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
iktpraten

allt möjligt och omöjligt, runt och i kursen
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 öpnna bild photoshop

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
kana8466




Antal inlägg : 5
Join date : 09-11-18

öpnna bild photoshop Empty
InläggRubrik: öpnna bild photoshop   öpnna bild photoshop Emptyons dec 16, 2009 12:40 pm

Hej
När jag öppnar ett photo i photoshop cs4 så delar sig bilden i fyra områden jag lyckades att få bort det med att at ner bilden 25 %
Då kom det fram trianglar i en annan färg i fotot.(Jag har inte varit på fest )
Jag förstår att det är nån typ av inställning som ska bort eller har det att göra med att bilden är för stor
Kaja
Till överst på sidan Gå ner
Bengt

Bengt


Antal inlägg : 3
Join date : 09-09-02

öpnna bild photoshop Empty
InläggRubrik: Sv: öpnna bild photoshop   öpnna bild photoshop Emptytor jan 21, 2010 1:20 pm

Ser att mitt svar är ungefät en månad efter ditt inlägg men kanske fortfarande är ett problem.

Inte alls med på vad detta kan bero på, kan dock säga att bilder knappt kan bli för stora för Photoshop.
Inte bilder tagna från nätet eller digitalkameror iaf.
Vad gäller uppdelningarna behövs det nog lite mer info om hur de ser ut och fungerar för att jag skall
förstå vad det är för något.

Under "View menyn" finns det något längst ner som kallas guides, detta är stödlinjer som man kan lägga
in och använda sig utav. Det är då blå linjer som dyker upp som man kan flytta runt efter eget behov.
Kanske kan vara några sådana som smugit sig in.

Annars skulle det kanske kunna vara någon markering, antingen genom något utav markeringsverktygen
eller genom beskärningsverktyget.


Mer info om hur markeringarna ser ut och jag kanske kan hjälpa. En annan bra grejj man kan göra är att
posta en bild på problemet här. Genom att trycka på knappen "Print screen" på tangentbordet gör man en
avbild av det som finns på skärmen och placerar denna i urklippen. Skapa därefter en ny bild i Photoshop
och klistra sen in urklippet. Spara denna bild som JPG, ladda upp på nätet och länka den bilden här. Eller
släng in den på bloggen och länka till den ifall det är enklare.
Med en sådan bild blir det lite lättare att lokalisera problemet.
Till överst på sidan Gå ner
kana8466




Antal inlägg : 5
Join date : 09-11-18

öpnna bild photoshop Empty
InläggRubrik: Sv: öpnna bild photoshop   öpnna bild photoshop Emptytor jan 21, 2010 4:45 pm

Jag kom på problemet efter ett antal timmar eller rättare sagt min gubbe.Det var en inställning i början som jag var tvungen att ändra på.Minns inte exakt men efetr ändringen fungerade det som det skulle.
Till överst på sidan Gå ner
Bengt

Bengt


Antal inlägg : 3
Join date : 09-09-02

öpnna bild photoshop Empty
InläggRubrik: Sv: öpnna bild photoshop   öpnna bild photoshop Emptytor jan 21, 2010 5:14 pm

brabra, då löste det sig då
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





öpnna bild photoshop Empty
InläggRubrik: Sv: öpnna bild photoshop   öpnna bild photoshop Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
öpnna bild photoshop
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
iktpraten :: Frågor och svar :: Photoshop-
Hoppa till: